Opdatering - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Thomas Lodder - WaarBenJij.nu Opdatering - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Thomas Lodder - WaarBenJij.nu

Opdatering

Door: Thomas

Blijf op de hoogte en volg Thomas

25 April 2007 | Spanje, Barcelona

Zo, even een verzameling van dingen die gebeurd zijn sinds de laatste update.

Allereerst ben ik vorige week woensdag naar Barcelona – Getafe geweest, hlave finale beker dus. Ik heb dus het doelpunt van Messi live mogen aanschouwen en zelfs ik als niet echt voetballiefhebber vond het mooie shit. Uiteraard de uitslag zelf was ook mooi.

De dag erna hebben we maar afbakovenpizza´s gegeten, aangezien Carmen de concierge gewoon de gaspitten had meegenomen omdat de keuken blijkbaar zo vies was :D

Vridjag uitgegaan naar de Catwalk, wat een balletent. Er voor gezellig wat gedronken en kaartspelletjes gedaan. Dat was blijkbaar ZO gezellig dat Carmen, die voor de verandering een eker thuis was in het weekend, er wakker van was geworden. OH SHIT

Bij terugkomst (waar ze WEER wakker werd) lag er een briefje op tafel dat kamers x t/m y allemaal een boete van €20,- moeten betalen. Drie seconden alter was dat blaadje ritueel verbrand. Tot op heden heeft nog niemand betaald, alhoewel ik er aan zit te denken het maar gewoon te doen; ik wil mijn borg van €280,- nog terugkrijgen namelijk.

Zaterdag ook nog ff gevoetbald in een park in de buurt waar het niet zo druk is als Guell. En ook daar ging wat mis. De bal rolde van de berg af. En we zaten op de top zeg maar. Dus die konden we niet meer terugvinden, teveel mogelijkheden waar ie heen zou kunnen zijn gerold. Gelukkig had ik nog mijn Feyenoordbal bij me en die bleef wel in ons bezit.

Het was het weekend van pech en tegenslagen leek het wel, want Zondag ging ik samen met 4 andere mensen (Arco, Paloma, Elize en Manuella) in het huis naar Montserrat, een of ander bergklooster/dorpje buiten Barcelona en wel met de auto van Paloma. Nou, die startte dus niet, accu dood..! Wij wachten op de Spaanse wegenwachtiets, en dat duurde 3 kwartier. Wel lekker in het zonnetje gezeten en natuurlijk verbrand. Bij mij zag je de witte plekken waar er een stuk bank zat en rood waar niet. Te sneu. Toen de helppersoon de accu had bijgevuld, konden we gaan. In een Nissan Micra…..… Nou ben ik niet eens zo heel groot, maar bij elke hobbel knalde mijn hoofd tegen het dak. :( Sowieso met 5 mensen in zo’n auto is geen aanrader. Maar vol goede moed en geen idée hoe we precies moesten rijden gingen we op weg. Maar we kwamen wonderwel aan een uur later, en dat met een vrouw achter het stuur en een vrouw die kaart las!! Het eerste wonder was geschiedde. Wij daar aangekomen, bleek er een grotere, betere snelweg er naar toe te zijn.. Maar dat kon de pret niet drukken. Maar als je er bent, dan ben je er nog niet zeg maar. Je moet eerst in een kabelbaanbakje een meter of 500m (denk ik) omhoog. Leuk! Levert ook mooie foto’s op (see below). Natuurlijk weer de nodige mensen (kuch Manu kuch) die het eng vonden, altijd grappig. Wij daar aangekomen, en meteen naar de money shot, de kathedraal. Zag er leuk uit en zo, een mooie katholieke kerk maar niet echt heel bijzonder. Ook altijd lollig om te zien zijn die toeristen die in de kerk foto’s gaan maken met dikke flits, en dan de boze blikken van de gelovigen in de bankjes. :D Anyway, na deze lichte anticlimax gingen we op weg naar het volgende.. ding. Alleen wist niemand waar naar toe te gaan, immers de kathedraal is eigenlijk de enige bezienswaardigheid, de rest van het dorpje is puur toeristisch of zijn normale woningen. Gelukkig was er nog een wandelroute, dus hop, wij wandelen. Na een minuut of 5 op een normaal, breed, verhard pad te hebben gelopen, had Paloma het briljante idee om naar een uitkijkspot te gaan, een of ander klein weggetje bergopwaarts. Nou, dat hebben we geweten. Na ongeveer een 25 minuten puur klimmen (en verschillende pogingen om weer naar beneden te gaan, die ik heb weten te verijdelen) waren we dan op de viewing spot. Op het dorpje. Geweldig. Of zo. Ik vond de wandeling leuker dan het uitzicht zeg maar. Gelukkig kwamen we onderweg wel mooie spots tegen voor foto’s. In 5 min waren we beneden (gaat altijd een stuk sneller) en moesten we ons bijna haasten om weer op tijd bij de lift te zijn, maar niet voordat we gegeten hadden. Waar Paloma haar Spaanse afkomst heeft misbruikt om voor te dringen in de rij voor de stokbroden. :D Wij weer met dat gele bakje naar beneden, dit keer overvol. Weer mensen bang. Wij weer lachen. Wij weer beneden. En toennnnnnnnnnnnnnn.... startte de motor weer niet. :( Weer bellen, dit keer duurde het een uur voordat er iemand zou komen, want het was wat uit de route.. En de zon was al aan het ondergaan. Verschrikkelijke beelden van onderkoeling en kannibalisme schoten al door mijn hoofd. Hop, wij lekker wachten en vervelen tot die sleepgast komt, zegt ie dat hij de accu wel kan opladen, maar dat deze niet bijgevuld wordt met stroom. Sounds familiar anyone? Als de auto zou afslaan, zouden we stilstaan. Nou dat levert natuurlijk wat ... druk op bij de bestuurster.. Wij dit keer de mooie snelweg teruggenomen en in BCN bij elk stoplicht een nerveus lachje. :) Maar we zijn thuisgekomen zonder stilstaande auto’s of afslaande motorblokken. Al met al duurde de hele onderneming twee keer zo lang als gepland. Wat een spannend avontuur weer!

Ook ben ik groot fan geworden van gepofte maiskorrels. Het is gezond (beetje veel zout alleen) ik kan er niet veel van op voordat ik vol zit en het is nog goedkoop ook. En in elke supermarkt verkrijgbaar, in tegenstelling tot Nederland.

En de foto’s volgen spoedig...!

  • 25 April 2007 - 12:58

    Eric @ Orange:

    hey Mr Corn,

    ziet er allemaal prima uit waar je mee bezig bent! ga je je verblijf nog verlengen? is het eiegenlijk een studietrip of??? have fun en de mazzel!

  • 25 April 2007 - 12:59

    Roos:

    SJOW, wat een story weer, je moet boeken gaan schrijven jij! :-D Maarre, praat je teveel buitenlands daaro ofzo dat je geen Nederlands meer ken lullen? :-p

    Thomas, we missen jeeeeeeeeeeeeeeeeeeee zoooooooooooooo!

    Maispopper ze!

    kus van je zus!

  • 25 April 2007 - 13:25

    Thomas:

    Hey Eric D. helaas MOET ik 31 mei naar huis ivm met het afstuderen en eindgesprekken en alles. :(

    en Roos er zitten 11 of 12 Nederlands sprekenden in het huis, dus mijn Nederlands doet het nog prima hoor.. ;)

  • 25 April 2007 - 13:29

    Roos:

    Ghii, toeristen met dubbel t, mooi hoor! :-p

    ohja, die boete zou k zeker betalen jahahah, anders ben je straks nog meer wkijt, is ook zo zonde!

    31 mei alweer, heb je vlucht al geboekt?
    neem je slofje peuken mee voor Roosie? :-D


  • 25 April 2007 - 13:40

    Thomas:

    Dat heet nou een typfout. :-p

    En zal ik doen als het past. Ik ga echt ruimte en gewicht tekort komen vrees ik..

  • 25 April 2007 - 14:22

    Roos:

    Staan er wel meer in hehehe! had je haast? :-p

    Graaaag, als k er geld voor over moet maken, let me know! :-) Enne, Marlboro Medium! :-) Geef het maar vast door allemaal, ook al lukt het niet!
    Arco mag het ook voor me meenemen hoor! :-D :-D :-D

  • 26 April 2007 - 19:34

    A3la:

    31 mei?? Je komt dus gewoon twee dagen na het volleybalkamp terug? OMBOEKEN DIE VLUCHT!!

    ps. blij dat je het naar je zin hebt!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thomas

Dit is mijn reisverslag van mijn afstudeeravontuur in Barcelona. Dit verslag is voor iedereen bedoeld, wat kan inhouden dat je sommige berichten niet gaat snappen, of je de nieuwswaarde er van ontgaat. Ik zou zeggen, deal with it! :D

Actief sinds 20 Dec. 2006
Verslag gelezen: 397
Totaal aantal bezoekers 21661

Voorgaande reizen:

01 Februari 2007 - 31 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: